Website

Van websitebezoeker naar museumbezoeker

Van websitebezoeker naar museumbezoeker

FOMU, het Antwerps Fotomuseum, heeft zichzelf opnieuw uitgevonden. Een nieuw imago, een nieuwe stijl, ... een nieuwe website kon dus niet langer uitblijven.

Fomu image2
Fomu image4

Op maat van FOMU-bezoekers.

De afgelopen jaren stak het FOMU-team hun volledige branding in het nieuw en zetten ze alles op alles om hun naamsbekendheid bij verschillende relevante doelgroepen te verhogen. De nieuwe website werd in eerste instantie gecreëerd voor potentiële bezoekers van het FOMU. Ze vormt een brug die digitale bezoekers omzet in échte bezoekers.

Daarom hebben we alle nodige informatie samengebracht (denk maar aan kostprijs, openingsuren, ...), creëerden we een overzicht van evenementen en stelden we bezoekers in staat om in no-time een ticket te boeken. Daarnaast bouwden we een koppeling met de UitDatabank, waardoor FOMU extra zichtbaarheid kreeg op Uit in Vlaanderen.

Fomu image1

Kleine visuele details

Bezoekers van de FOMU-website kunnen er niet omheen: we hebben enorm veel aandacht besteed aan animaties, overgangen en het visuele aspect van de website. Daarnaast zorgden we voor tal van little big details, die het volledige FOMU-verhaal naar een compleet nieuw niveau tillen - denk maar aan de directe openingstijden, aangepaste iconen en de smooth, maar zeer leuke animaties.

Fomu image5
Fomu image3

Makkelijk beheerbaar.

Een visueel indrukwekkende website hoeft niet altijd moeilijk aanpasbaar te zijn, dat bewezen we in dit geval. We zorgden ervoor dat de FOMU-website makkelijk aangepast kan worden door het FOMU-team. Ze kunnen het user-friendly Craft CMS gebruiken om snel en efficiënt informatie toe te voegen, de carrousel aan te passen, expo's aan te maken, ... Kortom: we hebben rekening gehouden met alle doelgroepen, zowel intern als extern!

0
%