Ecommerce

HomeBarista

Straffe webshop voor straffe koffie

Geïntegreerde eCommerce Experience

HomeBarista is al jaren een gekende speler in de Belgische koffiemarkt. Ze zijn uitgegroeid tot een B2B-verdeler van alles wat met koffie te maken heeft, en willen hun klanten de best mogelijke koffie-ervaring bieden. Daarom creëerden we voor HomeBarista een Ecommerce oplossing die dit mogelijk maakt.

OG 1

De online koffie-hotspot

De online shop van HomeBarista is er in de eerste plaats voor hun B2B-klanten, maar toch worden ook particulieren niet aan hun lot overgelaten. Het team achter HomeBarista wil immers dat iedereen kan genieten van de beste koffie. Een mix van B2B- en B2C-klanten bracht echter een grote uitdaging met zich mee.

We begeleiden particulieren en bedrijven naar hetzelfde platform. Stuk voor stuk hebben deze klanten hun eigen profiel, insteek en prijsafspraken. Daarom namen wij het volledige traject voor onze rekening: van intake tot UX, over design en development om uiteindelijk tot bij de uitbreidingen te belanden.

Koppelingen die alles versimpelen

Al was het development hier in dit geval een stuk complexer dan het op het eerste zicht lijkt. HomeBarista werkte de afgelopen jaren nauw samen met hun ERP-partner Softnaert. Het HomeBarista-team plaatste alle bestellingen manueel in het systeem. Wij bouwden een sterke koppeling die het volledige geheel tweeledig maakt.

Dat biedt enkele voordelen:

  • Er is een directe prijsberekening voor de verschillende klantentypes van HomeBarista.
  • De continue integratie met Softnaert zorgt ervoor dat we niet alleen gegevens in het ERP kunnen plaatsen, maar ook kunnen gebruiken.
  • De slimme koppelingen zorgen ervoor dat de verschillende belastingstarieven, verzendkosten, … per land meteen zichtbaar zijn.

Kortom: een bijzonder dynamisch systeem waarbij heel wat calls en refreshes nodig zijn.